Marketing v sociálních médiích

Základem internetového marketingu je po bannerových a PPC (Pay Per Click – platba za klik) kampaních tzv. „social media marketing“, což je zjednodušeně řečeno komunikace s fanoušky, přáteli, příznivci či přímými uživateli firmy, značky, produktu nebo služby. Pokud se firma rozhodne pro komunikace prostřednictvím sociálních sítí,  jde vždy svým způsobem s kůží na trh a musí být připravena na různé reakce.

Potenciál sociálních médií je značně široký, avšak není pro každého. Záleží na tom, zda-li cílová skupina produktu nebo služby se aktivně vyskytuje na sociálních sítích a zda-li bude ochotna využívat sociální sítě i v kontextu nabídky produktu nebo služby.

Je potřeba si uvědomit, že se jedná o další formu komunikace, ale sama o sobě není efektivní. Je potřeba mít nejdříve optimalizované běžné  prodejní kanály a marketingové metody a marketing v sociálních médiích může být  v jejich další fázi vhodným doplňkem k celkovému mixu aktivit i internetového marketingového mixu jako jsou PPC kampaně nebo tvorba zpětných odkazů.

Marketing v sociálních sítích Facebook, Twitter, LinkedIn etc.

online marketing internet press media PR články

Sociální sítě:

Mezinárodní sociální sítě

  • Facebook – slouží jako platforma pro vytváření osobních, firemních a skupinových profilů a propojování přátel, dále, pro internetová fóra, ukládání a sdílení multimédií, herní server.
  • Google+ – tato sociální síť vznikla jako obdoba sítě Facebook, kde rozdíl spočívá ve sdílení přes tzv. kruhy, do kterých si lze rozdělit osoby a sdílet příspěvky jen s těmi, pro které mají přínos, nebo se jich týkají.
  • Myspace – vznikla jako sociální síť pro internetové profily lidí, pro ukládání a sdílení multimédií, druhá nejpoužívanější sociální síť na světě.
  • Twitter – slouží zejména pro mikroblogy.
  • LinkedIn – slouží především pro pracovní životopisy, je to pracovní sociální síť, mnohým zaměstnavatelům stačí místo životopisu poslat odkaz na profil na LinkedIn.

České sociální sítě

  • Lide.cz – slouží jako internetové fórum především pro blogy, chatovací server, internetová seznamka, pro ukládání a sdílení fotografií, je uživatelsky spojen se sociální sítí Spoluzaci.cz.
  • Spoluzaci.cz – slouží pro internetové profily, pro ukládání a sdílení multimédií, jako chatovací server, je určen pro spolužáky a bývalé spolužáky.
  • Libimseti.cz – slouží pro internetové profily lidí, jako internetová seznamka, chatovací server, pro blogy.
  • Podvodnefirmy.cz – slouží ke sdílení recenzí, informací a zkušeností s firmami a živnostníky v České republice. Je součástí hodnotícího portálu Septanda.info.
  • SportCentral.cz – slouží k vyhledávání sportovních zařízení, rekreačních sportovců, týmů, trenérů, a komunikaci mezi těmito skupinami
  • IFDB.cz – slouží jako sociální síť pro filmové fanoušky, nejaktivnější filmový web v České republice