Na úvod upřesnění – mladoboleslavská automobilka není v nesnázích, o její automobily je naopak takový zájem, že nestačí stávající výrobní kapacita. Na nejžádanější modely se čeká velmi dlouho a na populární SUV Kodiaq a Karoq až rok (dle výbavy a motorizace). Situace je nyní natolik „kritická“, že nové škodovky putují do autolakoven v Německu.

Tiskové oddělení Škody potvrdilo, že v německém závodě probíhá lakování modelu Škoda Fabia. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby se Osnabrück nenacházel ve vzdálenosti 700 kilometrů. Karoserie jezdí tam i zpět po železnici, dříve je převážely kamiony. Nejde přitom o žádnou novinku, model Fabia se u našich západních sousedů lakoval již loni, ovšem nyní jde o mnohem větší objemy.

Škoda se k problému s nedostatečnou kapacitou lakovny postavila tak, že na sklonku loňského roku začala stavět novou lakovnu v Mladé Boleslavi. Automobilka do stavby investovala nemalou částku – cca 5,5 miliardy korun. Nová lakovna by měla být v provozu od června 2019 a zvýší celkovou denní kapacitu z 600 na 2 700 karoserií.

Slavnostní položení základního kamenu nové lakovny

Kapacitní problémy značky Škoda však nyní nesouvisí pouze s lakováním karoserií. Automobilka nestíhá vyrábět nejnovější SUV. Pokud vám padla do hledáčku nová Škoda Karoq s benzinovým čtyřválcem 1,5 TSI, počítejte s tím, že si na něj hodně dlouho počkáte.

Škoda Karoq 1,5 TSI (110 kW) ve výbavovém stupni style a automatickou převodovkou DSG je momentálně nejžádanější model. Podle automobilky může dodací lhůta trvat až 12 měsíců. Naopak nejméně (cca 18 týdnů) se čeká na Karoq s motory 1,6 TDI a 2,0 TDI.

Kolem 90 % vozů Škoda dodává dle individuálních požadavků. Prodej skladových vozů tvoří zhruba desetinu. A na kolik vás povedené SUV vyjde? Podívejte se na aktuální Škoda Karoq ceník.

Zdroj fotografií: skoda-auto.cz.